Тема уроку: Розв’язування задач з теми Механічна робота
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання про
механічну роботу та потужність, формувати навички розв'язувати задачі,
аналізувати процеси, розкривати їх фізичний зміст; розвивати в учнів уміння
мислити, забезпечити творчу активність на уроці; виховувати працелюбність,
уважність, активність, навички самоконтролю.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютерна презентація,
картки із задачами
Тип уроку: формування вмінь та навичок
Хід уроку :
I.
Організаційний момент
II.
Актуалізація опорних знань
Гра «Голова думає—рука відповідає»
Якщо сила в озвученому
випадку виконує роботу, учні піднімають вказівний палець; якщо сила не виконує
роботи, то тримають кулачок.
• Сила тяжіння, що діє на м'яч, який лежить
на землі.
• Сила опору, що діє на камінь, який падає з
деякої висоти.
• Сила пружності, яка виникає при розтягуванні
пружини.
• Виштовхувальна сила, що діє на камінь, який
підіймають із дна річки.
• Сила тяги автомобіля, який рухається прямолінійно.
• Сила тяжіння, що діє на супутник, який рухається
навколо Землі.
• Сила тертя, що діє на автомобіль, який
гальмує.
III.
Мотивація навчальної діяльності
IV.
Розв’язання задач
V.
Усна лічба
А, Дж
|
?
|
100
|
25
|
F, Н
|
2
|
?
|
5
|
l, м
|
0,5
|
20
|
?
|
VI.
Тестовий контроль знань
Варіант 1
1. Учень стверджував, що тримаючи ранець
з підручниками, він виконував механічну роботу. Чи правильно це?
а) так; б) ні.
2. Яку буквою позначають
механічну роботу?
а) F; б) N; в)
А.
3. Коли робота дорівнює
добутку модуля сили на переміщення?
а) коли сила і переміщення спрямовані однаково;
б) коли сила і переміщення напрямлені у протилежні боки;
в) коли сила і переміщення паралельні;
г) коли сила і переміщення перпендикулярні.
4.
Яке число слід записати замість крапок у вираз 250 мДж = … Дж, щоб виконувалася
рівність?
а) 2500; б)
25; в) 0,25.
5. На
яку відстань можна перемістити тіло під дією сили 8 Н, виконавши роботу 16 Дж?
а) 0,5 м ; б)
2 м ; в) 128 м .
6. Що прийнято за одиницю
вимірювання роботи?
а) ньютон; б) ват; в) джоуль.
7. Від чого залежить
значення механічної роботи?
а) від сили, яка діє на тіло;
б) від шляху, пройденого тілом;
в) від значень сили і шляху, на якому діє сила.
8. У якому випадку
виконується механічна робота?
а) на столі лежить підручник;
б) супутник рухається по коловій орбіті навколо Землі;
в) хлопчик піднімається сходами.
9. У скільки разів 1 МДж
більший ніж 1 Дж?
а) 1000; б) 10000; в)
1000000.
10. Знайдіть значення механічної роботи, що
виконує сила 5 Н на шляху 10 м .
а) 50 Дж; б) 2 Дж; в)
10 Дж.
По поверхні парти за допомогою горизонтальної пружини рівномірно тягнуть
брусок, прикладаючи силу 2 Н. Брусок пересувають на відстань 50 см. Яку роботу
при цьому виконала сила пружності пружини?
Розв’язання



F=2 Н

A -?
Відповідь: 1Дж.
Яку силу потрібно прикласти до тіла, що проходить шлях 200 м, щоб
виконати роботу 40 кДж?
Розв’язання



l=200 м

F-? Відповідь:
200 Н.
Узагальнення знань
Підсумки уроку
Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар