Урок № 58 Розв’язування задач. Самостійна робота

Тема уроку: Розв’язування задач з теми Енергія та її види. Самостійна робота

Мета уроку: навчати розв’язувати типові задачі з фізики, розвивати пізнавальний інтерес учнів до теми та предмету фізики взагалі, розширювати світогляд; виховувати вміння бачити фізику навколо себе; формувати усвідомлення універсальності фізичних законів;
розвивати логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв‘язки, використовувати одержані знання під розв‘язування задач.
Обладнання: презентація, роздатковий матеріал з задачами
Тип уроку: комбінований урок



Хід уроку :
      I.      Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх
   II.      Актуалізація опорних знань
 Усні вправи: зробити перетворення  400Дж = … кДЖ
6,7 МДж = …Дж;   256,5 гДж=… Дж;  45 кДж =…Дж
III.      Самостійна робота
Початковий рівень
1. Виберіть правильне твердження. Які з перерахованих тіл мають кінетичну енергію?
А Камінь, піднятий над землею;
Б спортивний лук з натягнутою тятивою;
В літак, що летить.
2. Виберіть правильне твердження. Від чого залежить потенціальна енергія тіла, піднятого на деяку висоту над землею?
А Від маси й швидкості руху тіла;
Б від висоти над поверхнею землі й маси тіла;
В тільки від швидкості руху тіла.
Середній рівень
1. Яка маса тіла, якщо при підйомі на висоту 5 м його потенціальна енергія збільшилася на 80 Дж?
2. Кінетична енергія камінчика при ударі об землю 2,5 мДж. Визначте масу камінчика, якщо в момент удару об землю його швидкість досягла 50 см/с.
Достатній рівень
1. а) Чи має потенціальну енергію дерев’яний брусок, занурений у воду на деяку глибину?
б) Свинцеву й мідну кульки однакового об’єму підняли на однакову висоту. Для якої кульки зміна потенціальної енергії більше? У скільки разів?
2. а) За рахунок якої енергії аеростат піднімається угору?
б) Стріла вилітає зі спортивного лука вертикально угору зі швидкістю 60 м/с. На яку висоту підніметься стріла, якщо її маса дорівнює 200 г? На яку висоту підніметься стріла із удвічі
більшою масою? Опором повітря знехтувати.
Високий рівень
1. а) Якщо автомобіль до початку крутого підйому не встиг розігнатися, то йому буде складно в’їхати на гору. Чому?
б) Хлопчик, підкидаючи м’яч масою 500 г, приклав силу 20 Н на шляху 1 м. Чому дорівнює робота, виконана хлопчиком? На скільки при цьому збільшилася потенціальна енергія м’яча? Чому дорівнює кінетична енергія, одержана м’ячем?
2. а) Швидкість плота, що сплавляється по річці, і швидкість бігу води в річці однакова. Що має більшу кінетичну енергію: вода об’ємом 1 м3 або деревина об’ємом 1 м3?
б) Підкидаючи камінь масою 1 кг, хлопчик приклав силу 40 Н на шляху 0,5 м. На яку висоту піднявся камінь після відриву від долоні?
IV.      Розв’язання задач
Під дією певної сили камінь ма­сою 2 кг пролетів відстань 10 м і набув швидкості 10 м/с. Якою була ця сила?
3 висоти 24 м падає металева куля. На якій ви­соті кінетична енергія кулі стане в 2 рази більшою, ніж потенціальна енергія, і яку швидкість куля матиме в цю мить? Опором повітря знехтувати.
   V.      Узагальнення знань
VI.      Підсумки уроку

Запишіть у зошитах у два стовпчики те, що ви знали до початку уроку і що дізналися.
Я вмів…                                           Я навчився…

VII.      Домашнє завдання



Немає коментарів:

Дописати коментар