Урок № 32 Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування

Тема уроку: Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування

Мета уроку: показати способи вимірювання маси тіла; розвивати в учнів навички до пошуку закономірностей; виховувати в учнів якості дослідника шляхом постановки учнями наукових запитань і пошуку відповідей на них; виховувати потребу в знаннях, інтерес до предмету.
Базові фізичні поняття: Гравітаційна та інертна маса, фізичне тіло та речовина, об’єм тіла, одиниці вимірювання маси.
Демонстрації:
Обладнання: важільні терези; набір гир; невеликі тіла різної маси; посудина з водою; склянка; нитка; повітряна кулька, 12 фізичних тіл, вироблених з різних речовин, відомих учням (склянка, мідний циліндр, пластмасова кулька, дерев’яний  брусок, глиняна іграшка, бавовняна нитка, книга, залізна пружина, гумова пробка, срібна монета, целофановий кульок, плитка шоколаду), терези, кантор, металева та пластмасова кульки однакового об’єму, презентація, інтерактивна дошка
Тип уроку:  комбінований урок
Міжпредметні звязки: математика, природознавство, хімія, біологія



«Фізика наскільки серйозна наука, що гріх
не скористатися нагодою зробити її трішечки цікавішою»
Хід уроку :
I.Організаційний момент
Привітання, відмічання відсутніх. Перевірка готовності учнів до уроку.
II.Актуалізація опорних знань
а)Усі тіла складаються з частинок, між якими є…
б) Молекули і атоми тієї самої речовини …
в) Довжина залізничної рейки при нагріванні …
г) Об’єм рідини в термометрі при охолодженні …
д) Вода, в яку опустили кілька грудок цукру, з часом стає…
Речення розбито на шматки, які поміняли місцями. Учням потрібно назвати правильний порядок «шматків», щоб вийшло правильне твердження.
 1          2                   3                        4
в          та          молекули             атоми
  5                           6                                7
утворюють      поєднуються            групи      

Відповідь: 4,6, 1, 7, 2, 5,3

     III.Мотивація навчальної діяльності
Інтерактивна вправа „Диковинки з діжки”. (Ця гра дозволяє показати учням, що вивчення природи на першому рівні починається з сенсорного сприйняття.)
Вчитель дістає тіло в формі циліндру (діжку)  з різноманітними тілами і просить учнів виймати ці предмети з закритими очима по одному, називати їх і спробувати визначити, з чого виготовлене тіло. Усі тіла виставляють на демонстраційний стіл.


Вимірювання маси тіла на важільних терезах.

Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування
Мета: навчитися користуватися важільними терезами та вимірювати масу тіл за їх допомогою.
Обладнання: важільні терези; набір гир; невеликі тіла різної маси; посудина з водою; склянка; нитка; повітряна кулька.
Експеримент.
1.       Визначте межі вимірювання важільними терезами. Запишіть у зошиті.
2.       Дотримуючись правил зважування, виміряйте масу тіл, що запропоновані вам. Результати вимірювань запишіть у таблиці.
3.       Виміряйте масу порожньої склянки. Післяцьогоналийте в склянку води і виміряйте масу склянки з водою.
4.       Обчисліть масу налитої в склянку води.
5.       Результати вимірювань запишіть у таблицю.
Маса тіла
Маса порожньої склянки
Маса склянки з водою
Маса води
мг
г
кг
мг
г
кг
мг
г
кг
мг
г
кг

















Висновок

IV.      Встановлення внутрішньо предметних та між предметних зв’язків
Маса тіла та одиниці маси. Вимірювання маси тіл.
Старовинні одиниці маси
1 берковець = 10 пудів = 163,8 кг
1 пуд = 40 фунтів = 16,38 кг
1 фунт = 32 лоти = 96 золотників = 409,51 г
1 лот = 3 золотники = 12,797 г
1 доля = 44,435 мг
Іноземні одиниці маси
1 фунт (англ.) = 16 унцій = 453,6 г
1 унція = 16 драхм = 437,5 грана = 28,35 г
1 гран = 64,8 мг

Міжпредметні зв’язки (фізика-біологія)
Маси в живій природі (середні значення):
пявка – 2 г
вета (найбільша комаха) – 80 г
скат морський диявол, манта – 1,5 т
білуга (найбільша річкова риба) – 1400 кг
голіаф (найбільша жаба) – 3 кг 300 г
комодський варан – 150 кг
слонова черепаха – 200 кг
дрофа (найважчий птах, що літає) – 20 кг

   V.      Узагальнення знань
VI.      Підсумки уроку
Рефлексія
1.                    Що найбільше тобі сподобалось на сьогоднішньому уроці?
2.                    Які твої очікування від наступного уроку?
3.                    Назви ключові слова, що звучали протягом уроку?
4.                    Оціни свою роботу на уроці. Обґрунтуй свою оцінку.
VII.      Домашнє завдання
Опрацювати §
Початковий і середній рівні – здійснити перетворення
2 т = …кг
3 г = …кг
5 ц = …кг
4,2 кг = …т
6 т = …ц
58 г = …кг
Достатній і високий рівні:
Творчий проект: виготовити терези, використовуючи лінійку або довгий цвях (для важеля), сірникові коробочки (для виготовлення шальок), а також матеріал для створення опори, нитки для кріплення. Замість гирьок використати старі монети: 1 коп = 1г, 2 коп = 2г тощо


Буду радий бачити Ваші побажання та запитання в коментарях.


Немає коментарів:

Дописати коментар