Урок № 50 Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла

Тема уроку: Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла

Мета уроку: Експериментально встановити умови плавання тіл.
Обладнання: мензурка з водою, пробірка з корком, важільні терези з набором важків, сухий пісок, фільтрувальний папір, дротяний гачок.






Хід уроку :
      I.      Організаційний момент
   II.      Виконання роботи
Положення тіла в рідині залежить від напряму рівнодійної сили тяжіння і сили Архімеда. Усі висновки, зроблені в параграфі 38, стосуються тіл, які повністю занурені у воду. Сила тяжіння визначається шляхом розрахунків за відомою масою, виміряною безпосереднім зважуванням тіла.

Архімедова сила розраховується за об'ємом пробірки, який визначається за показами мензурки при повному її зануренні. -у цій роботі застосовується пробірка, об'єм якої залишається сталим. Тому й сила Архімеда буде сталою в усіх дослідах. Масу пробірки (і відповідно силу тяжіння, яка діє на неї) змінюють досипанням у неї сухого піску. Для підвищення точності при зважуванні пробірку щоразу висушують промокальним папером.
Металевий гачок дає можливість виймати пробірку з води, не занурюючи для цього руку в посудину.
Виконання роботи
1.    Визначте ціну поділки мензурки.
2.    Підготуйте терези для зважування.        
3.    Відкривши пробірку, засипте в неї на — об'єму сухого піску.
4.    Закривши пробірку корком, обережно опустіть її в мензурку.    
5.    Спостереженням установіть, в якому стані перебуває пробірка (плаває, тоне, спливає).
6.    Визначте об'єм пробірки за шкалою мензурки.
7.    Вийнявши за допомогою гачка пробірку з води і висушивши її фільтрувальним папером, знайдіть її масу за допомогою важільних терезів.
8.    Розрахуйте виштовхувальну силу та силу тяжіння, які діють на пробірку в рідині.
9.    Порівняйте силу тяжіння і силу Архімеда.
10.    Поступово відсипаючи пісок з пробірки, досягніть того, щоб занурена пробірка плавала в воді на будь-якій глибині, не спливаючи і не тонучи.
11.    Вийміть пробірку з води і, висушивши фільтрувальним
папером, знайдіть її масу за допомогою терезів.
12.    Розрахуйте виштовхувальну силу і силу тяжіння, які діють на пробірку з піском.
13.    Порівняйте силу тяжіння і силу Архімеда для цього випадку.
14.    Відсипте пісок із пробірки,  залишивши його об'єм близько - від об'єму пробірки.
15.    За допомогою гачка занурте пробірку у воду і відпустіть.
16.    Простежте за поведінкою пробірки.
17.    Розрахуйте силу тяжіння і силу Архімеда та порівняйте їх. Результати вимірювань і розрахунків запишіть у таблицю і зробіть висновок.
18. Додаткове завдання. Повторіть п.15. Виміряйте об'єм зануреної частини пробірки, розрахуйте силу Архімеда і порівняйте її із силою тяжіння. Зробіть висновки.
III.      Узагальнення знань
1.    Чому жир у гарячому супі збирається на поверхні?
2.    Чому порожня скляна пляшка плаває на поверхні води, а наповнена водою тоне?
3.    Чому мильна бульбашка, наповнена повітрям і опущена у вуглекислий газ, не падає на дно?
4.    Дерев'яний брусок, що плаває у воді, витісняє 0,5 л води.
Яка вага бруска?
5.    На поверхні води у відрі плаває мідна каструля. Чи зміниться рівень води у відрі, якщо каструля потоне? Чому?
6.    Тіло, маса якого дорівнює 2,5 кг, повністю занурили у воду. Маса витісненої води виявилася 2 кг. Потоне це тіло в ріди
ні чи спливе на поверхню?
7.    Як визначити масу дерев'яної кульки, маючи мензурку з водою?
8.    Теплохід переходить із річки в море. Порівняйте виштовхувальні сили, які діють на нього в річці і морі.
9.    Із човна зійшла людина масою 75 кг, а замість неї в
човен сіли двоє дівчаток: маса однієї становить 32 кг, а другої - 37 кг. Як змінилася при цьому глибина занурення човна у воду?
10.    Океанський нафтоналивний танкер витісняє 82 800 τ
води. Яка вага танкера з вантажем? Який об'єм його підводної частини?
11.    Теплохід, вага якого дорівнює 20 000 кН, має макси
IV.      Підсумки уроку
   V.      Домашнє завдання



Буду радий бачити Ваші побажання та запитання в коментарях.

Немає коментарів:

Дописати коментар